Z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż w okresie od sierpnia 2016 do lipca 2017, w stosunku do analogicznego okresu lat poprzednich, wydatki gospodarstw domowych na kategorię pieczywa chrupkiego zwiększyły się o 7,4 proc. W ujęciu ilościowym zakupy kategorii wzrosły o 5,3 proc.
Analizowana kategoria pieczywa chrupkiego obejmuje pieczywo chrupkie typu wasa, wafle i snacki (mini wafle) ryżowe i kukurydziane, macę naturalną i smakową oraz naturalne i smakowe sucharki.
Magdalena Pac-Pomarnacka, analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK komentuje: „Pozytywny trend na rynku pieczywa chrupkiego wynika z rosnącej świadomości Polaków i dbałości o zdrową i mniej kaloryczną dietę, w której pieczywo jest jednym z produktów, których konsumpcję próbujemy świadomie ograniczać.”
Prognozy dla kategorii pieczywa chrupkiego są pozytywne. Dwa segmenty napędzające pozytywny trend dla całej kategorii to wafle ryżowe i kukurydziane, kupowane przez 54 proc. polskich gospodarstw domowych. W ujęciu ilościowym ich udział w całej kategorii wynosi 58 proc. Drugim segmentem jest pieczywo chrupkie typu wasa, kupowane przez 29 proc. polskich gospodarstw i stanowiące 27 proc. wolumenu kategorii. W okresie ostatnich 12 miesięcy obydwa segmenty zyskały nowych nabywców oraz odnotowały wzrosty w ujęciu ilościowym i wartościowym w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Według danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK, 66 proc. konsumentów kupuje pieczywo chrupkie przynajmniej raz w roku. W analizowanym okresie ostatnich 12 miesięcy przeciętny nabywca sięgał po produkty z tej kategorii około 7 razy, a podczas pojedynczego aktu zakupowego sięgnął po 200 g tego produktu. W skali roku przeciętne polskie gospodarstwo domowe kupiło blisko 1,3 kg pieczywa chrupkiego, wydając na nie średnio około 30 zł.
Biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, niemal 40 proc. całkowitej ilości pieczywa chrupkiego zostało zakupione w dyskontach. W stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego kanał ten znacząco zwiększył swoje udziały. Magdalena Pac-Pomarnacka dodaje: „Bardzo dobrze radziła sobie Biedronka. Sieć nie tylko przyciągnęła nowych nabywców kategorii, ale również zwiększyła intensywność zakupów oraz wydatki na kategorię.”
![]() |
Mysłowice – miasto na prawach powiatu znajduje się w województwie śląskim. Położone jest nad rzeką Przemszą, na Wyżynie Śląskiej. Liczba ludności to około 75 tyś. mieszkańców (stan na 2013). Miasto, w którego skład wchodzi 18 dzielnic leży w centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Autostrada A4 i droga ekspresowa S1 przechodząca przez miejscowość znacznie skracają czas potrzebny, aby dostać się m.in. do Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Bielska-Białej i Cieszyna. Miasto pochodzi z czasów średniowiecza. Świadczy o tym m.in. jego zabudowa. Kościół p.w. Narodzenia Najświętszej Marii Panny pochodzi z XIV w. Warto również odwiedzić miejsca pamięci: Pomnik Powstańców Śląskich, Pomnik Tadeusza Kościuszki, Pomnik Żołnierzy 23 Batalionu Saperów Śląskich oraz Pomnik Kard. Augusta Hlonda; muzea: Centralne Muzeum Pożarnictwa i Muzeum Miasta Mysłowice. Czas wolny można spędzić podziwiając pomniki przyrody. Wystarczy wyruszyć na czerwony lub zielony szlak rowerowy.
|
Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola